Založ si blog

Príbeh VIII. : Kuriózna príhoda s dosluhujúcim zubárom.

Bolo to ešte pred nežnou revolúciou. Rodinná známa pracovala v oblasti zdravotníctva ako vedúca pracovníčka v rámci tohto rezortu. Okrem iného mala na starosti aj šetrenie sťažností a regresov, teda „ brala si na koberec “ lekárov, ktorí spôsobili pri vykonávaní svojho povolania hrubú chybu s vážnym dopadom na pacienta. V príbehu, ktorý mi vyrozprávala nešlo o riešenie regresu, no chcela aby sa niečomu podobnému zabránilo. Jednalo sa o staršieho pána doktora v oblasti stomatológie. Lekár bol verný svojmu povolaniu skoro päťdesiat rokov. Nuž ale vek je neúprosný činiteľ, aj keď dotyčný lekár svoju robotu robil s láskou, jeho ruka už nebola taká istá pri stomatologických výkonoch. Pani (vtedy súdružka) vedúca si zavolala tohto lekára na rozhovor, aby mu vysvetlila, že by bolo vhodné, aby už od zubárskeho kresla definitívne odišiel. V žiadnom prípade mu nechcela uškodiť, mala už vymyslenú alternatívu, kde by sa mohol starší zanietený lekár vo svojom odbore ešte realizovať. Chcela ho s jeho súhlasom pracovne preložiť na menej exponované pracovisko, nakoľko vedela, že ak by ho poslali na dôchodok, ktorý mu už niekoľko rokov prináležal, mohlo by to mať na neho zlý vplyv. Pri rozhovore mu pani, vtedy súdružka, vedúca poďakovala za jeho aktívnu a činorodú prácu a jeho prínos v oblasti stomatológie a zároveň mu navrhla miesto laboratórneho typu. Navrhovanie zubných protéz, prácu konzultanta pri navrhovaní postupov v oblasti zubnej korekcie a podobne. Pán doktor vedel, že je už vlastne dopredu rozhodnuté. „Viete pani vedúca, pre mňa práve zubárske kreslo a kontakt s pacientom má to čaro mojej profesie. To ma napĺňa spokojnosťou. Nuž, ale keď ináč nedáte zmením svoje pôsobisko, aj keď veľmi nerád.“ V tom sa nadsluhujúci pán doktor pozrel na pani vedúcu podľa jej vyjadrenia prenikavým, uhrančivým pohľadom jeho výrazných čiernych očí a dodal: „Veď vy ma ešte budete potrebovať a uvidíte, že si na mňa skoro spomeniete.“ Stalo sa to hneď nasledujúcu noc po spomínanom rozhovore. Pani vedúca, čo viedla rozhovor so zubárom o zmene jeho pôsobiska , sa uprostred noci zobudila na príšernú bolesť zuba. K zubárom dovtedy ani nechodila, nakoľko ich pomoc, či starostlivosť o svoj chrup nepotrebovala. Zuby mala zdravé a pekné ako perličky, no stolička vpravo dole dala o sebe vedieť. Bolesť nie a nie ustúpiť. Pani sa teda rozhodla navštíviť pohotovosť. Tam však skonštatovali, že zub sa javí byť v úplnom poriadku. Milá pani si teda pretrpela noc s intenzívnou bolesťou zuba aj napriek utišujúcim prostriedkom, ktoré nezaberali tak akoby mali. Nasledujúci deň navštívila kolegu zubára, ten ju poslal na röntgen. Verdikt znel: „Zub musí ísť každopádne von.“ Keď ho zubný chirurg vytiahol von, bol prekvapený, čo vytrhol. Zub bol totižto vo svojom koreni prederavený skrz – naskrz akoby hlbokými vpichmi ihly. Lekár si nevedel vysvetliť takéto zmeny v koreni vytrhnutého zuba. Niečo také nevšedné v štruktúre koreňa videl po prvýkrát. Pani vedúca si rozhovor, ktorý celej situácii predchádzal, radšej nechala sama pre seba, veď bola súdružka, aspoň na papieri, ale vysvetlenie na to mala, nie práve pokrokové obzvlášť na tú dobu … Všetko podľa nej totižto nasvedčovalo tomu, že : „Nadsluhujúci pán doktor skutočne „spravil“ svoje …“

© R.K.

XXII. Príbeh: Čo je „liekom“ proti ľudským neduhom ? (Ako mi to iluzórne vysvetlil môj maloletý syn, prváčik ZŠ).

23.12.2014

Bol zápis do prvej triedy základnej školy. Jedna z otázok pre nás rodičov bola na ktorý z voliteľných predmetov prihlásime nášho syna. Etika, alebo náboženstvo. Rozhodli sme sa pre náboženstvo, nakoľko okrem iného tento predmet pojme otázky etiky a zároveň tvorí nadstavbu, nadstavbu vo filozofických otázkach, ktoré si skôr, či neskôr každý človek položí [...]

XXI. Príbeh: “ P o k u š i t e ľ “ . . .

12.11.2014

Bol bežný pracovný deň v strede týždňa. Po hektickom pracovnom dni a po krátkej návšteve u svojich rodičov bývajúcich len dve zastávky od môjho bytu som mieril domov. Zvyčajne som chodieval pešo, nakoľko aj takáto krátka prechádzka mi padla ako dobrý relax. Počas cesty som si mnoho ráz po dni nabitom rôznymi povinnosťami práve takto vyvetral unavenú hlavu. Tentoraz [...]

XX. Príbeh: Taký „obyčajný“ bezdomovec . . .

08.11.2014

Bola sobota a mojou rutinnou povinnosťou bolo spraviť nákup na nasledujúci týždeň. Auto som nechal na parkovisku pred supermarketom. Všetko čo som potreboval nakúpiť som aj rýchlo zrealizoval, manželka mi ako školáčikovi napísala všetky veci na zoznam, veď sme len obyčajní chlapi, tak pre každý prípad, rozum do vrecka … Vykladal som nákup z vozíka do auta, keď [...]

zuby, zubár, čeľustný ortopéd, strojček, zubný strojček

Najvychytenejšie destinácie zubnej turistiky: Hrozí exodus Slovákov za lacnejším chrupom? Pozor na riziká, hovoria experti

25.04.2024 05:00

Kým pre našincov sú často výhodnejšie ceny za hranicami, za slovenskými zubármi cestujú pacienti aj z USA.

Matúš Šutaj Eštok, Vianoce, hasiči, policajti, Štedrý deň

Policajti vo veľkom odchádzajú do civilu. Šutaj Eštok ich chce udržať tisícovými odmenam

25.04.2024 04:00

Kým financmajster uťahuje opasok, minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas) sľubuje policajtom nové finančné príspevky, ako aj valorizáciu tých, čo už dostávajú

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 204504x
Priemerná čítanosť článkov: 9296x

Autor blogu

Kategórie